Home » Laisvalaikis » Kaip išvengti negalavimų skrydžio metu

Kaip išvengti negalavimų skrydžio metu

Sakoma, kad kelionės lėktuvu yra pati saugiausia transporto rūšis. Tačiau, kelionės oru turi tam tikrą specifinę aplinką, kuri kartais gali Jus prislėgti. Siekiant išlikti sveikam ir gerai jaustis skrydžio metu, pamėginkite šiuos kelis paprastus patarimus.

kelione-lektuvu

Paprasti patarimai, padėsiantys gerai jaustis skrydžio metu

Prieš skrydį būtinai gerai pailsėkite. Būkite tikras, kad kelios dienos iki numatomo skrydžio Jūs pakankamai išsimiegojote. Nesvarbu, kokia patogi sėdėjimo vieta lėktuve bebūtų, gali būti sunku užmigti, o geriausiai išsimiegosite tik savo paties lovoje.

Gerkite daug vandens ir sulčių, kadangi lėktuve yra gan sausa aplinka. Drėgmės lygis lėktuve gali nukristi žemiau 10 procentų ir sukelti tokių negalavimų, kaip odos sausumą ar dehidrataciją. Gerkite daug skysčių, tačiau venkite alkoholio ir kofeino, kurie tik dar greičiau pašalins skysčius iš Jūsų organizmo.

Kelionės lėktuvu kaip taisyklė trunka pakankamai ilgai. Todėl geras kraujo apytakos palaikymas skrydžio metu gali padėti išvengti diskomforto ir retos, tačiau vis dar galimai pavojingos, ligos kaip venų trombozė. Šis kraujo apytakos negalavimas gali būti pavojingas gyvybei, tad verta apie tai žinoti. Kai saugos diržų ženklas išsijungs ir Jūs galėsite nusisegti juos, atsistokite ir šiek tiek pavaikščiokite.

Apsisaugokite nuo supimo negalavimų. Jeigu esate linkęs į šią ligą ir Jums darosi bloga netgi važiuojant automobiliu, pasiimkite su savimi vaistų, bei stenkitės daug neskaityti. Pasitarkite su gydytojų, galbūt jis patars, ką nors naujo. Taip pat galite paprašyti vaistininkės patarimo. Laimei, yra daugybė pasirinkimų, kurie tikrai padeda keliaujantiems oro transportu.

Organizmo paros ritmo sutrikimas, nuskridus kelias laiko juostas

Kas tai yra?

Šis sutrikimas yra labai dažna sveikatos problema dėl ilgai trunkančių skrydžių. Pirminiai simptomai yra galvos svaigulys, nuovargis, irzlumas, dėmesio stoka, ir negalėjimas atlikti paprastų, kasdieninių darbų.

Kas gali susirgti?

Apklausos rodo, kad daugiau nei 90 procentams keleivių, skrendančių ilgas keliones, pasireiškia organizmo paros ritmo sutrikimas. Nors vaikai iki 3 metų amžiaus yra beveik atsparūs. Jeigu Jūs esate įpročių vergas ir planuojate ilgas keliones, Jums reikėtų daugiau išmokti apie šį negalavimą.

Kas sukelia šį sutrikimą?

Pagrindinis kaltininkas tai skrydžiai keliomis laiko juostomis. Jis labiau pasitaiko skrendantiems į rytus nei į vakarų pusę. Tačiau, netgi šiaurės-pietų kelionės gali sukelti lengvą šios ligos pasireiškimą dėl slėgio pasikeitimo.

Kaip kovoti su organizmo ritmo pasikeitimu?

Vienas svarbiausių būdų sumažinti šį sutrikimą – būti pilnai pasiruošus skrydžiui, taip galėsite atsipalaiduoti ir mėgautis kelione. Kokybiškas miegas prieš ir per skrydį taip pat yra svarbus faktorius.

Gerkite daug vandens, venkite alkoholio ir kofeino, pasportuokite, pavaikščiokite.

Venų trombozė

Kas tai yra?

Venų trombozė yra labai rimtas sveikatos sutrikimas kelionėse oru, nors ji pasitaiko gana retai. Šis sutrikimas atsitinka, kai kraujas sutirštėja ir pradeda gamintis trombai. Labiausiai pažeidžiamos venos yra kojose ir dubenyje. Venų trombozė ne visada yra pavojinga, tačiau jeigu krešuliai pakankamai padidėja, tai gali būti mirtina.

Kokie simptomai?

Viena kulkšnis tampa labiau patinusi nei kita. Nors, abiejų kulkšnių patinimas yra gan dažnai pasitaikantis atvejis skrydžio metu, tad nereikia labai jaudintis.

Kitas simptomas gali būti aiškus skausmas ir švelnumas blauzdoje ar šlaunies raumenyse. Labiau pavojingi simptomai: kosulio pradžia, padidėjęs širdies ritmas, pasunkėjęs kvėpavimas, skausmas krūtinės srityje ar smarkus širdies plakimas.

Kas rizikuoja susirgti?

Ilgų skrydžių keleiviai turi gan didelę galimybę kraujo krešulių susidarymui ar venų trombozei. Tačiau, ši liga gali pasitaikyti ne tik kelionės lėktuvu metu, bet ir keliaujantiems kitomis transporto priemonėmis. Iš tikrųjų, bet kuris mažai judantis asmuo gali padidinti riziką susirgti venų tromboze. Šį rizikos faktorių gali padidinti:

  • Rūkymas
  • Amžius (virš 40)
  • Kontraceptinių tablečių vartojimas
  • Viršsvoris
  • Neseniai daryta svarbi operacija
  • Jau buvęs toks susirgimas

Kas skatina venų trombozę skrydžio metu?

Vienas iš jų tai mažas drėgmės lygis. Kai prarandate daug skysčių, kraujas tirštėja ir skatina krešulių susidarymą. Kitas svarbus faktorius tai mažas fizinio aktyvumo lygis. Kadangi lėktuve nėra daug vietos judėjimui, kraujo apytaka sumažėja. Ankštos sėdėjimo vietos suspaudžia kojas ir lėtina kraujo pratekėjimą, kas didina galimybę krešulių susidarymui.

Kaip išvengti venų trombozės?

  • Atvykite anksčiau į oro uostą, ir pamėginkite gauti geresnę sėdėjimo vietą, kur būtų daugiau vietos kojoms.
  • Kai sėdite, judinkite kulkšnis.
  • Nevartokite miegą skatinančių tablečių, kurių dėka užmigsite kelioms valandoms ir nejudėsite.
  • Paklauskite gydytojo, galbūt Jums derėtų dėvėti kraujo apytaką gerinančias kojines.
  • Venkite sėdėti sukryžiavę kojas ir drabužių, kurie yra per daug apsitempę.
  • Paklauskite gydytojo, ar galite naudoti aspiriną, kad pagerintumėte kraujo apytaką.

Vienintelis būdas pilnai mėgautis kelione tai įsitikinimas, kad kelionės metu galėsite išlikti sveiki ir saugūs. Būkite atsargūs ir deramai pasirūpinkite savo sveikata. Darykite viską, kad išvengtumėte sveikatos problemų ir galėtumėte mėgautis savo atostogomis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*