Sankabos gedimai ir kaip juos šalinti

sankabos keitimasAutomobilis – tai puiki ilgalaikė investicija į jūsų saugumą ir patogumą. Tačiau, savaime suprantama, tinkamai veikiantis automobilis reikalauja ir tinkamos priežiūros bei ypatingo dėmesio svarbiausioms jo dalims. Kiekvienas vairuotojas, turintis automobilį su mechanine pavarų dėže, sutiks, kad bene svarbiausia tokios transporto priemonės dalis yra sankaba, tad sankabos keitimas arba jos remontas yra ypač aktualus saugiam automobilio eksploatavimui.

Kone svarbiausia automobilio dalis

Sankaba – tai mechaninę pavarų dėžę turinčio automobilio dalis, kuri perduoda sukimo jėgą į jūsų automobilio varomuosius ratus. Ši dalis tarsi jungia variklį ir automobilio pavarų dėžę, todėl spausdami sankabos pedalą, galima lengvai pajudėti iš vietos. Atleidus pedalą, variklio sukimasis perduodamas pavarų dėžei, o iš jos – į ratus. Sankabą sudaro trys pagrindinės dalys: sankabos diksas, diskatorius ir išminamasis guolis. Priežastis, kodėl šią automobilio dalį galima laikyti kone svarbiausia, paprasta – automobilis, turintis vidaus degimo variklį, sunkiai galėtų pajudėti iš vietos, jei neegzistuotų sankabos pedalas. Kaip tik todėl sankabų gedimai gali būti rimti – juk visai nenorite, kad vieną dieną jūsų automobilis nebegalėtų pajudėti iš vietos. Kaip tik todėl reikalingas kokybiškas sankabų remontas arba jų keitimas. Geriausia, kad tuo pasirūpintumėte vos pastebėję pirmuosius gedimo požymius.

Ar verta remontuoti sankabą?

Kaip ir kiekviena automobilio dalis, taip ir sankaba bėgant laikui gali susidėvėti. Paprastai pasitaiko du dažniausi sankabų gedimo ženklai. Pirmiausia, sankaba visiškai neišsijungia ir pavarų perjunginėjimas pasidaro itin sudėtingas. Sankaba taip pat gali ir buksuoti – tuomet jūsų automobilis gali slysti ir suktis vietoje. Automobilio sankabos buksavimas ypač lengvai pastebimas kylant į kalną – jei kylate itin lėtai, gali būti, kad jūsų automobiliui reikalingas sankabos restauravimas arba jos keitimas. Ne paslaptis, kad dažniausiai gendanti sankabos dalis yra jos diskas: jis dyla spaudžiamas smagračio ir diskatoriaus. Geriausia vos tik pastebėjus galimus sankabos gedimus nuvykti į automobilių remonto saloną, kad jūsų transporto priemonės būklę įvertintų patikimi specialistai. Jie apžiūrės visas sankabos (ir apskritai automobilio) detales ir nuodugniai įvertins jos būklę – sankabos remontas reikalingas tuomet, kai sugedusi ir netinkama naudoti yra tik viena sankabos dalis. Jei su kitomis sankabos dalimis viskas gerai, galite išvengti papildomų išlaidų ir tiesiog suremontuoti arba pakeisti nauja sugedusią sankabos detalę.

Ką verta žinoti apie sankabos keitimą

Jei sugedo daugiau nei viena lengvai pakeičiama sankabos dalis arba tiesiog norite investuoti į naują sankabą, jums geriausia ją pakeisti. Galite šį darbą atlikti patys arba patikėti patyrusiems specialistams – tai jūsų pasirinkimas. Bet kokiu atveju, žinoti sankabos keitimo subtilybes tikrai nepakenks. Sankabos keitimui turėtumėte pasirinkti sausą ir šiltą vietą. Būtina išleisti tepalą ir greičių dėžės (galite tuo pačiu jį pakeisti), apžiūrėti granatų apsaugines gumas (ir taip pat jas pakeisti, jei tai būtina). Bene svarbiausias yra sankabos diskų centravimo įrankis, kuris padės įsitikinti, kad sankabos diskas yra tiksliai viduryje, todėl neturėtų kilti sunkumų dedant greičių dėžę atgal į įprastą poziciją. Žinoma, bene aktualiausias klausimas – kokio dydžio investicijos reikia kokybiškam sankabos keitimui? Tai tiesiogiai priklauso nuo to, koks jūsų automobilis. Skirtingų markių automobiliams, pavyzdžiui, Honda Civic arba Oper Zafira sankabos keitimas kaina taip pat yra skirtinga, todėl dėl šių duomenų aiškumo geriausia kreiptis į specialistus. Be jokios abejonės, sankabos keitimas neturėtų būti atidėliojamas, todėl atidžiai stebėkite savo automobilį.

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *